Szeptember elején egy hetet töltöttünk Granadában, Spanyolországban, az olasz Laboratorio Del Cittadino Onlus szervezet által szervezett továbbképzésen, melyen főként középiskolai tanárok vettek részt Olaszországból, Franciaországból, Görögországból és Magyarországról. A képzés angol és francia nyelven zajlott egyidejűleg.
Az első délelőtt folyamán a résztvevők az előzetesen elkészített prezentációkat osztották meg egymással, melyben saját városukat, iskolájukat, eddigi projektjeiket mutatták be. Minden iskola más-más típusú, de hasonlóan kísérletező kedvű, a tantárgyak közötti kapcsolatra hangsúlyt helyező projekteket mutatott be, ami hamar összekovácsolta a nemzetközi csapatot.
A következő három nap során intenzív munkával töltöttük – együtt próbáltuk felfedezni a várost a történelmen, az irodalmon, az építészeten, a képzőművészeten, a zenén, illetve a természettudományokon keresztül. Elsőként bejártuk a különböző városrészeket, elsősorban az arab negyedre koncentrálva. A városban mindenütt rendkívül látványosan megfigyelhető a múlt és jelen egymásra rétegződése. A városnézés során olyan elemekre, módszertani technikákra koncentráltunk, melyek lehetővé teszik a minél több tantárgy közötti átjárhatóságot, így mindenki számára használhatóak. A Casa de Zafra 14. század végén épült palotájában kiállított idővonal egy folyamatosan visszatérő elem volt ezek közül. A Tudományok Múzeumában eltöltött délután, az egyetem kertjében kipróbált meditációs és versírós gyakorlat, az Andalúz Múzeumban látott kiállítások, Federico García Lorca házának felfedezése mind nagyon inspiráló volt.
Az utolsó másfél napot két külön csoportra válva töltöttük a városban. A saját magunk által választott témát (például víz, kert és táj, illetve zene és művészetek) jártuk körül a város különböző negyedeiben. Jövőbeli, közös projekteket próbáltunk megalapozni ezzel a közös, csoportos felfedező munkával. Az action research-nek nevezett technikát mindannyian örömmel használtuk, igyekeztünk minél szabadabban, saját érdeklődésünknek megfelelően alakítani. Az utolsó délután a csoportok a szabad ég alatt mutatták be egymásnak saját projektjeiket, melyet rövid értékelő megbeszélés zárt. Reméljük, a jövőben sikerül fenntartani a kapcsolatot a megismert görög, francia és olasz iskolákkal.